Misiunea Asociației Necuvinte este o lume în care toate femeile și fetele trăiesc în siguranță, drepturile și deciziile lor le sunt respectate, drept urmare componenta de advocacy este una foarte importantă pentru noi.
Colega noastră, Otilia a remarcat campania de promovare a testelor de sarcină realizată de BARZA și a luat atitudine, atrăgând atenția asupra unei reclame în mod clar targetată social.
Aceștia au publicat recent o reclamă în care se face o asociere între testele de sarcină cu rechizitele și tabla înmulțirii, ducând automat cu gândul către anii de școală și elevi/ liceeni.
Oare ce a vrut sa zică autorul atunci când s-a referit la tabla înmulțirii, în condițiile în care aceasta se predă încă din clasele 1-4?
În contextul în care România se află pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul de minore ce devin mame, considerăm că această reclamă transmite un mesaj nepotrivit, publicul lor țintă fiind clar minorele și grupurile vulnerabile din România.
Ce ar fi dacă, în schimb, am face o campanie de educare și prevenție, în loc să oferim “rechizite” de acest gen. Poate prezervativul și o educație a sănătății sexuale și reproductive ar fi “rechizite” mai potrivite pentru tinerii din România.
Dacă BARZA este interesată să facem o campanie de educare și prevenție, așteptăm să ne contacteze. Credem că ar fi mult mai utilă decât această reclamă.
#asociatianecuvinte#ngo#barzatest#testulBarza
În urma acțiunii colegei noastre, compania BARZA ne-a transmis:
“Vă mulțumim pentru semnalare. Regretăm alegerea creativă nefericită care duce cu gândul într-o direcție ce nu reprezintă valorile Barza. Ne cerem scuze pentru eroare și vă anunțăm că am decis retragerea acestui afiș din spațiul public. Măsura se va implementa în cursul zilei de astăzi. Suntem deschiși pentru o colaborare în sensul indicat de dumneavoastră, vă mulțumim pentru votul de încredere.”
Mulțumim pentru atitudine, înțelegerea sensibilității situației și răspunsul rapid.
no replies